My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

22 May 2006

!! Noraniza Has Spoken !!

Those of you who haven't heard of the story, some things are better left unsaid...

But to those of you who have heard about the gossip, now that Noraniza has stood up and spoken out, we should all make it clear that the words cannot go around any longer!! I urge everybody not to believe in the gossip henceforth and respect the claim made by Noraniza herself!!

The thing about 'fitnah' is that it's the worst type of cancer ever!
Don't let it kills our soul & faith!!

!! Curse be with them who spreaded the 'fitnah' !!

:: Standing by your side ::
:: Always ... Forever ::

27 Comments:

Anonymous Anonymous said...

yeah first!

hehe *tersengih pada toriq*

semangat nih aku nak mengomen even though singgah kejap balik umah amik buku. lol.

aku tak download lagi vid tu nnt aku komen laterzzzz...

7:50 am  
Blogger Unknown said...

yeayea~~~ second! *jua tersengih menjeling toriq...

AKU BENCI FITNAH!!!!

that's all i wanna say...

[apa yang aku fikirkan...]
[blog pertama aku singgah selepas rehat dari bloghopping, ihab sila berbangga]

12:41 pm  
Blogger Unknown said...

yeayea~~~ second! *jua tersengih menjeling toriq...

AKU BENCI FITNAH!!!!

that's all i wanna say...

[apa yang aku fikirkan...]
[blog pertama aku singgah selepas rehat dari bloghopping, ihab sila berbangga]

12:42 pm  
Blogger Unknown said...

sengaje mengulang omelan di atas tande taukid boleh? *padehal connection bengong...

12:53 pm  
Blogger Audy said...

ya ihab! tersungkur di sejadah seketika!kesian kak ani ko!bersalah aku percaya gossip murahan tuh! takpela, jadi pasangla lagu nirmala pulak...nasihat mejauhkan diri dari fitnah! btw, adoreher courage to appear with her whole family in front of the camera!

2:53 pm  
Blogger puteri nad said...

yeayy fourth,
tp sila beritau gosip apa OK..
sori ihab aku jenis x baca paper..sila updatekan aku kat sini..thankx

3:46 pm  
Anonymous Anonymous said...

ermmm
kesian kak ani
anak2 dier ok ke?
esp. si aliff tuh
hehehhee
hehehehhe
kalau x ok biar aku tlg..

8:53 pm  
Blogger Unknown said...

rizal... kalaunak dengar lagu nirmala,pi blog aku je.... kesian plak kat si ihab ni nak kena tukar lagu segala... maklum la dia dah dekat ngan exam

12:40 am  
Blogger faisal said...

wah
gigih meng-update blog walaupun exam
=)

8:48 am  
Anonymous Anonymous said...

Ihab, I feel so sorry for Kak Ani...

sedih plak,mcm nak nanes pun ade biler si Aleef cakap cam tu...:sob:sob:

bak kata abg fareez, nak buat camne, dah tertulis dekat qada' dan qadar....terima jerlah....

10:20 am  
Anonymous Anonymous said...

eh sedih lah tengok yg anak nye tuh.... tapi fareez hati die cam tawar je....

kan best kalo diorang berbaik semula!!!!

3:50 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam all!!
Thanx for the overwhelming comments!!
Then again, ni la dunia artis tanahair...


MIRUL
Cheers for ya sympathy...
Takyah komen pon takpe...
Just to make it clear to those who believed in da made-up story...


ZAKI
Mari perangi FITNAH!!
Mari perangi FITNAH!!
Juga buat dua statement tanda keUTUHan semangat seperti ko!!
Hahah...


RIZAL
Cadangan ko sangat tak seswai ngan TEMA blog please...
Tatau aku camne nak fuse lagu Nirmala ngan lagu2 Kak Ani...
Takde syibih ok... Maka takleh...


NADHRAH
Like is said... Sometimes, some things are better left unsaid...
Ko takyah tahu pon takpe...
Dengar fitnah fitun ni bkan ada pekdah...
Baik ko gi dengar Dikir GUBU jua...
Bergema2 nama ko... Happykah Tuan Puteri? Hahaha...


FAISAL
Aku exam OGOS sila maklum!!
Hehehe...
Malahan aku rasa mulai pertengahan Jun aku nak beku ini blog...
Nak fokus exam period :D


SYAFIQ
Aku jua sedih & felt sorry FOR THEM ALL!!
Satu keluarga ok difitnah ni bkan Kak Ani sorg je...
Motif difitnah Kak Ani dan anak2nya sekali...
Euwww sangat media masssa ni!!


dan KHALIQ
Lama tak nampak ko hehe...
Yer abg Fareez tampak diam je...
Aku jua harap diorg bleh baik semula...
Tp kuasa Tuhan, siapa yg tahu kesudahan untung nasib kan??

11:36 pm  
Blogger puteri nad said...

Okie Ihab,
menerima seadanya penjelasan ko..kalo aku x puas hati nntlah aku bambu ko ditempat2 berpatotan demi jawapan lanjut..

suka ihab..sangat sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa namaku ada banyak!!!!

11:05 am  
Blogger Audy said...

saje je nak sakat ko..apalah salahnya diintegrasikan kembali kak ani ngan kak siti tuh seperti dalam hati kama

3:18 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NADHRAH
AKU JUGA AMAT SUKA KERANA KO SANGAT SANGAT SUKA PADA APA YG AKU SUKA!!
Hahahaha...
Cheers NADHRAH!! Cheers!!


RIZAL
Takleh laa... Skang ni integrasi Kak Ani ngan Liza Hanim...
Kena promo yg tu haha...
Hati Kama citer lama dikkkk...
Racau Sang Khalifah citer baruuuu :D


LYN
Tu laa kan...
Tapi bagus gak dia mintak penjelasan satu famili...
At least lepas ni mmg org tak mengata dah...
Sbb satu2 ahli famili buat pengakuan...

Sape2 yg menohmah lagi lepas ni mmg wajib kena sula!!
Hohohoooo --> seperti biasa, doktor yg garang :D

3:22 am  
Anonymous Anonymous said...

Bukan diorg dah cerai ke?Apsal selamba je pegang2 sapu2 pipi salam cium tangan?bagi aku wrong is wrong.nak tutup bangkai gajah susah woi.Bak kata mak faris kat melodi tadi.

6:33 am  
Blogger puteri nad said...

sapa yg pegang2 saper? esplenation please

7:44 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam salam!!!

ANONYMOUS!!!
THANK YOU SOOOOO VERYYYYY MUCHHHHH for the info!!
Aku baca ko nyer comment terus cari nak donlod Melodi hari ni...
THANX THANX THANX weh!!

Having seen the bit, skang sangsi timbul semula...
WARGHHHHHHHHHHHHHHH!!!
Dunia manusia yg tiada kesudahan misterinya!!

Tapi eloklah kita jauhkan diri dari buruk sangka buat masa ni...
Kita tunggu dan lihat apa yg bakal terjadi...
Allah jua Maha Kuasa...
Baik pihak Noraniza ke, pihak mertua dia ke, dua dua nampaknya menggunakan Allah sebagai pelindung...
Jadi kita serahkan pada Yg Esa semata, biar Yg Maha Kuasa tentukan nasib badan diorg nih...

Aku sbg peminat hanya mampu doa yg terbaik je utk dia...
Tapi kalau dia sendiri buat yg tak terfikir dek akal, maka aku sendiri pon takleh berdiri menyokong di sampingnya...

Yg HAQ itu HAQ dan yg BATHIL itu BATHIL dan aku takkan campur aduk ;)


Again Anonymous!! Aku tatau apa nama ko haha...
Tapi kalo ko tak sebut pasal ni kat sini, aku pon takkan tahu perkembangan isu sensasi ni :D
Kita huraikan dulu di sini, sampai mendatangnya kebenaran yg sejati...



Nadhrah ku cayang...
Ni isu yg ditimbulkan kat entry ni...
Ko dah tgk video blom??
Tgk dulu video ni...
Pastu nanti aku pass kat ko video komen mertua dia nih...
OK ;)
Hehehe...

Aku tergelak gak ngan Melodi nih sebenarnya haha...
Struggle laa dia nak censor nama walhal terang lagi bersuluh sebutan mak Fareez tu...


Again anon!! Aku tatau nak cakap camne aku berterima kasih...
Maklum je laa aku ni dok luar tatau perkembangan kat Mesia haha...
Dan sbg peminat aku mmg sayang Noraniza n aku mmg akan backing dia selagi dia berdiri pada tiang yg benar...
Tp utk berdiri menyokong aku perlukan panduan informasi terkini dan ko nyer panduan ni sedikit sebyk membantu agar aku tak menegakkan benang yg basah!! ;)

11:02 am  
Anonymous Anonymous said...

Mak si Pariz tu mcm berckp benar je.Ko takleh bias.mungkin sbb ko peminat aniza ko backing dia.aku tatau nak caya sapa.Tuhan je tahu kan.So, nak kata benda tu fitnah pun tak berani.sbb kita pon tatau mana mungkin ada kebenarannya.senang cerita.Diam je.jgn ckp sapa salah sapa betul.Tak gitu abang nas?

6:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

eh buat summary sket ape yg mak mertua die cakap... aku x dapat tengok melodi la... sesapa yg ade tu boleh share???

6:38 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Anonymous oi...
Sape backing ape weh??!
Tolong lah jangan ko plak tetiba nak menohmah aku...

Dalam isu ni aku dah tarik diri balik...
Terang2 aku cakap dalam komen aku sebelum ni... Malahan khas aku tulis sbg maklum balas komen ko...
Tang mana yg ko tak paham sampai ko kata aku 'bias'?? Pelik sebentar...

Sebelum ni aku mmg tak sentuh isu ni until Kak Ani buat statement ngan satu family kat Melodi...
Baru aku bersuara n buat entry ni...
Tp lepas dengar statement Mertua dia... Aku akan senyap balik...

Pokoknya aku tatau sape betul sape salah...
Betul cakap ko... Kita serah kat Tuhan je kes ni...
Kita manusia apa yg kita tahu...


Ko jangan ingat aku ni peminat buta macam sesetengah peminat artis lain...
Aku mmg sayang sangat sangat kat Kak Ani...
Tp yg putih aku cakap putih, yg hitam aku tetap cakap hitam...


Plak tu yg ko merapu sebut nama ABANG NAS ni apsal??
Haha... Sapekah NAS??
Sila clarify...




KHALIQ
Dalam Melodi tu Mertua Kak Ani balas balik statement satu keluarga yg Kak Ani buat dalam video yg aku attach dalam entry ni...
Meletop gak laa kalo aku bubuh kat sini haha...
Dia kata dia mmg TAKKAN TERIMA Noraniza balik...
Sampai ke tahap dia takkan mengaku FAREEZ tu anak dia kalo Fareez terima balik Noraniza...
Statement yg paling gempar dia sebut adalah INGAT BANGKAI GAJAH BOLEH DITUTUP NGAN DAUN NYIUR aw kama qal...
Camtu laa lebey kurang :P

Huhuuu susah jadi artis bila isu personal habis jadi benda public :P

9:29 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Oooo ha ah...
Baru teringat nama dia NAS!!
Hahaha...

Sbb si anon ni kita tatau sape...
Hengatkan ada org nama Nas jua yg menjenguk blog ni :P


Haaa korg2!!
Kak Ani dah buat statement balas!!
Cool laa Kak Ani tak cuak pon nak buat statement lepas ditohmah berapi dek mertua dia nih hehe...


http://www.hmetro.com.my/Current_News/HM/Monday/Bintang/20060529095413/Article/indexm_html


Betul laa.. Kita ni tatau apa jadi dalam rumah tangga org...
Senyap2 dah laa kan :D
Pokoknya, masalah diorg, biar diorg yg selesaikan...
Takyah laa kita dok mengapi2 cakap dia tu betul dia ni tak...

Sesama laa kita berdoa utk kesejahteraan umat sejagat :D

10:41 am  
Anonymous Anonymous said...

muahah Nas tu reporter tu kah??? klaka la plak kan bile die dimaki oleh uncle seekers ....... sbb kadang2 tu soklan die bunyi cam kurang ajar walaupon actually itu lah soklan2 yg bertandang dlm kepala penonton melodi ..... tapi hey, kisah org tak yah lah nak amik tau (btol ke??? )...... mrasalah kengkononnnya org cam ni bertalam dua muka... kata nak tolong artis nak merungkai segala masalah... tapi sebenarnya nak lakukan majalah maaa... dgn gossip murahan cam ni ... maka masyarakat msia pon jd bubble gum di suapkan citer2 x berpekdah... banyak lagi nak kene tau kisah2 sejagat cam
1- paus terdampar dilautan mana tah lantas kepupusan
2- gunug merapi nak meletops
3- dak2 msian kat yogjakarta yg tak keruan berikutan gempa bumi
4- citer2 iraq
(wah mamposlah merapek tak tentu hala... muahahahah )

2:05 pm  
Anonymous Anonymous said...

Tu ko taruk kat MAIN tu ko ckp "curse be with the people who spread the fitnahs",bkn bias ke?mana ko tau tu fitnah atau betul?kan?

6:20 am  
Blogger Unknown said...

ihab sila balas ok~ anonymous kemali bersuara~ ingin benar tahu siapakah gerangannya... aku hanya pemerhati dari jauh saje...

10:58 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

ANON
Ko nih mmg blur ke hapa weh??
Entry tu satu hal, ruangan komen ni satu hal lain...
Aku tulis entry tu sebelum aku dengar penerangan si Mertua...
Pastu lepas ko dah bagitau, aku tegaskan balik stand aku kat sini...

Pokoknya yg ko nak melatah pasal statement aku dalam entry tu apsal??
Sejak bila lak kalo kita memBANGKANG fitnah, kita di kira BIAS??
Bengong ke apa?? Agama mana yg ajar stand camni??

Dalam apa2 isu pon, kalo ada pembuat FITNAH, mmg kena curse...
FITNAH nih bkan benda yg berlaku dalam dunia ARTIS semata2...
Dalam mana2 keadaan HIDOP pon akan ada FITNAH berlaku...
Apa?? Asal bangkang FITNAH je, dikira bias ke??

Kenyataan UMUM ko jgn la specific kan pada keadaan2 tertentu je...
PK masak2 sebelum menaip ke bercakap ke...
Ko pon dalam keadaan apa sekalipon, KO KENA MEMERANGI FITNAH!
Jgn sebab Fitnah tu dibuat oleh org yg ko suka, terus ko akan padam kenyataan curse be with the people who spread the fitnahs...

Kalo FITNAH tu dibuat oleh org yg ko SUKA, MAKA CURSE BE WITH HIM/HER REGARDLESS

Dah... Aku tanak lanjutkan mengarut2 kat sini...
Aku nak TEGASKAN buat kesekian kalinya...
Dalam isu rumah tangga Kak Ani ni, aku dah tarik diri...
Sbb aku tatau pihak mana yg betul dan pihak mana yg salah...
Cumanya sumer antara kita harus sedar...
Dunia hiburan ke, dunia politik ke, dunia kita secara sejagat ni, memang SELALU DIBAURKAN NGAN CERCAAN FITNAH YANG MEMBUNUH JIWA!!
So dalam apa2 jua keadaan, FITNAH tu HARUS KITA BANGKANG!!

JANGAN MENGAMBIL STAND DENGAN MENGATAKAN PIHAK2 ANTI-FITNAH ITU BIAS!!
INI ADALAH STAND YG AMAT TAK BETUL!!


Sekian wasalam...

12:17 pm  
Blogger puteri nad said...

okie dokie..
dah lama aku memerhatikan ruangan komen nie..tp x menulis2 kerana isunye sangat berat dan memeningkan pala aku jua..

tp disini nak menegaskan kepada kedua2 korang anon dan ihab,supaya jgn melatah dalam hal2 duniawi camni..malahan sebagai peminat,kita minat minat juga..tp kalo salah tetap salah

kepada yg x minat,kalo dah x minat..maka cakap x minat terangkan kenapa..oki dah fullstop..tak perlu menyerang peminat artis lain..

diharapkan2 korang2 yg nad yaqeen da besar panjang..x bermusuhan hanya kerana rumah tangga kak ani yg berantakan..

ala kulli hal,
apolah mak mertua kak ani cakap tu ihab..da lama aku tunggu video nyer..x maghi2 ke melbox aku pon~~

2:48 pm  

Post a Comment

<< Home